Procedure
(foto: Sies Willems uit Cadier en Keer)
PROCEDURE
Hieronder vind je de werkwijze uitvoerig beschreven. Neem aub even de tijd om dit door te lezen, zodat je goed geïnformeerd bent. Alles wat je moet weten staat hier. Je kunt specifieke voorkeur en wensen v.w.b. de expositie-locatie kenbaar maken op het inschrijfformulier. Ons streven is om hier zoveel mogelijk aan te voldoen.
- Inschrijven kan uitsluitend via het inschrijfformulier op deze site. Inwoners van Reijmerstok en Terlinden poorthouders die hun werk willen exposeren, dienen ook hier in te schrijven, om mee te worden genomen in de selectieprocedure.
- De kunstcommissie maakt een selectie uit de aanmeldingen. Hierbij altijd kijkend naar vernieuwing t.o.v. voorgaande edities en recente andere kunstroutes in dezelfde regio. We waarborgen kwaliteit, verscheidenheid in disciplines en stijlen plus een evenwichtige balans tussen de twee categorieën.
- Het is taak van de kunstcommissie om de deelnemers onder te verdelen op de beschikbare expositieplekken, met voldoende ruimte en goed op elkaar afgestemde kunst binnen één locatie. Elke expositieplek dient een mooi geheel te zijn waarbij het werk goed bij elkaar aansluit.
- Het is organisatorisch niet mogelijk om van Poort te switchen, mocht de plek onverhoopt niet naar wens zijn. Het is wat het is. Voor elke deelnemer zal een passende mooie expositieplek beschikbaar zijn, daar doen wij ons uiterste best voor en jij hangt uiteindelijk zelf de slingers op. ☺
- Bevestiging van deelname of uitstel voor deze editie, worden via email kenbaar gemaakt. Geselecteerde deelnemers ontvangen gelijktijdig een verzoek tot overschrijving van het inschrijfgeld.
- De dagen voorafgaand aan de expositie, kun je eventueel je werken naar jouw Poort brengen. Dit mag in overleg met de desbetreffende poorthouder. Het werk dient op de dag zelf om 09.00 uur te staan.
- Een afvaardiging van de organisatie zal op de dag zelf elke Poort cq elke deelnemende kunstenaar persoonlijk bezoeken. Mocht je dan nog vragen hebben, horen wij dat graag.
- Onze poorthouders zijn betrokken, gastvrij en enthousiast, ieder op zijn/haar eigen manier. Deelnemers dienen de huisregels van de poorthouder te respecteren en de plek weer netjes achter te laten aan het eind van de dag.
- Deelnemers zorgen zelf voor lunch en voldoende drinken. Indien een poorthouder voor extra versnapering zorg draagt, dan ben je een bofkontje. ☺
- Auto’s dienen geparkeerd te worden buiten de route of anders overeengekomen met de poorthouder. U kunt parkeren op P1 en P2. Om 09:00 uur dient de auto geparkeerd te zijn, dan worden de straten afgesloten.
- Aan het eind van de dag dient alles ingepakt, opgeruimd en mee naar huis genomen. Na 18.00 uur(!) is het mogelijk om de auto te halen om alles in te laden. Vanwege veiligheidsoverwegingen voor onze voetgangers is het niet toegestaan om de auto’s eerder dan 18.00 te halen. Gelieve hier rekening mee te houden en de aanwijzingen van onze verkeersregelaars op te volgen.
- Bij slecht weer, wordt een slechtweerscenario ingezet….. daar gaan we echter nu liever niet vanuit.
- Na afloop is er gelegenheid om samen te borrelen, na te genieten en te netwerken
“Ut sjteet gesjreve“
(foto: Chris Gadiot uit Heerlen)